Cykl zajęć twórczych poświęconych integracji dzieci z Polski i Ukrainy w formie nagrania pięciu sesji warsztatowych (każda trwająca 30-40 minut) z udziałem polsko-ukraińskiej grupy dziecięcej, instruktorki oraz tłumacza (program zawiera elementy nauki języka polskiego/ukraińskiego przez dzieci).
Program zajęć obejmuje naukę stworzenia prostej lalki teatralnej z papieru i sznurka. Następnym krokiem jest nadanie lalce przez każde dziecko indywidualnego charakteru z wykorzystaniem rozmaitych tworzyw (tkanina, folia, przedmioty „znalezione”, na przykład szyszki, liście, guziki, fragmenty garderoby). Kolejne zadania to inscenizowanie rozmaitych sytuacji z udziałem lalek we wspólnej teatralnej zabawie.
Szkicowy program poszczególnych zajęć:
- LALKA. Dzieci pod kierunkiem instruktorki wykonują lalkę – na koniec tych zajęć każdy ma swoją papierową postać.
- MÓJ PRZYJACIEL. Dzieci nadają swoim lalkom indywidualny charakter (strój, włosy, inne charakterystyczne elementy wyglądu) – na koniec tych zajęć każdy ma swojego lalkowego przyjaciela.
- NASZA WYSPA. Dzieci (w mieszanych pod względem narodowości parach lub trójkach) przygotowują „wyspę” - miejsce do zamieszkania przez swoich lalkowych przyjaciół. W wybranej przez siebie przestrzeni (w pomieszczeniu zamkniętym bądź w plenerze) budują dekoracje teatralne.
- PRZYGODA. Każda para/grupa przygotowuje mini-przedstawienie lalkowe.
- RAZEM W TEATRZE. Dzieci oglądają nawzajem swoje „spektakle”.
W czasie teatralnej zabawy dzieci uczą się nawzajem różnych słów i wyrażeń w obu językach, które wykorzystują w swoich mini-przedstawieniach. Mogą też ułożyć wspólnie dwujęzyczną piosenkę.
ZAPRASZAM DO KONTAKTU, CHĘTNIE ODPOWIEM NA PYTANIA CZY WĄTPLIWOŚCI I POMOGĘ ZNALEŹĆ TEATRALNE ROZWIĄZANIA: