Nasi twórcy

Dietetyk kliniczny

Martyna WaleckaUkończyłam studia magisterskie na kierunku dietetyka w Collegium Medicum w Bydgoszczy UMK w Toruniu. Doświadczenie zawodowe nabyłam podczas licznych praktyk (m.in. Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Toruniu, Zespole Specjalistycznych Poradni dla Dzieci i Dorosłych – Poradni Diabetologicznej w Toruniu, Domu Pomocy Społecznej w Toruniu). Tematyka mojej pracy licencjackiej dotyczyła żywności GMO w aspekcie prawnym i zdrowotnym, natomiast pracy magisterskiej sposobu żywienia i stanu odżywienia dzieci oraz wartości odżywczej racji pokarmowych dzieci z klas pierwszych szkół podstawowych w Toruniu. Dietetyka i żywienie to moja pasja. Swoim pacjentom przekazuję wiedzę na temat prawidłowego i zrównoważonego odżywiania, tak aby każdy mógł się cieszyć pełnią zdrowia. Zawsze chcę udowodnić, że zdrowe żywienie nie odbiera przyjemności z jedzenia. Nieustannie poszerzam swoją wiedzę, poprzez udział w konferencjach naukowych, czytanie artykułów oraz książek o tematyce żywieniowej.

 


Dietetyk radzi. Fakty i mity dotyczące żywienia.

  1. Co oznacza słowo „dieta”? Czy każdy z nas jest na diecie?
  2. Nawyki żywieniowe, kiedy się kształtują i jak można je poprawić? („Dieta bez diety, czyli jak schudnąć przy okazji”)
  3. Zasady prawidłowego żywienia. Czy w dzisiejszych czasach można jeść zdrowo? („Koniec z cukrzycą i otyłością” dr Mark Hyman, „Cukrzycę można wyleczyć. Naturalne metody zapobiegania i odwracanie skutków cukrzycy typu 2” dr. Fung Janson)
  4. Otyłość – skąd się bierze? („Samolubny mózg: dlaczego diety nie działają” Achim Peters, „Nałóg jedzenia” Marek Bardadyn, „Otyłość brzuszna. Ukryty zabójca. Przywróć pełną sprawność mózgu i jelit w 4 tygodnie” dr Michel Brack, dr Arnaud Cocaul).
  5. W jaki sposób możemy przyśpieszyć swój metabolizm?
  6. Fakty i mity.
    • Skąd się wziął mit o szkodliwości tłuszczy?
    • Ile jeść jajek tygodniowo? („Mity o cholesterolu” Walter Hartenbach)
    • Co tuczy? Węglowodany czy tłuszcz?
  7. Dieta bezglutenowa, moda czy złoty środek na zachowanie zdrowia? („Dieta bez pszenicy” i „Kuchnia bez pszenicy” William Davis, „Serwuj, aby wygrać. Plan 14 dni bez glutenu, dzięki któremu osiągniesz mistrzowską formę ciała i umysłu” Novak Djokovic, „Gluten na widelcu” Peter H.R. Green, Rory Jones,)

 

LUB


Zasady żywienia w wybranych jednostkach chorobowych.

  1. Żywienie w chorobach metabolicznych:
    • cukrzycy,
    • otyłości,
    • hiperlipidemiach.
  2. Żywienie w chorobach układu krążenia:
    • nadciśnieniu tętniczym,
    • miażdżycy.
  3. Żywienie w chorobach tarczycy:
    • niedoczynność tarczycy, Hashimoto,
    • nadczynność tarczycy,

Dodatkowo zostanie poruszony temat:

  • Zakwaszenie organizmu.

 

LUB


Sposób żywienia dzieci i młodzieży. Czy „zdrowe” przekąski są rzeczywiście takie zdrowe?

  1. Zalecenia żywieniowe dla dzieci i młodzieży. Na co zwrócić uwagę podczas układania jadłospisu?
  2. Metody oceny stanu odżywienia i metody oceny jadłospisów.
  3. Uwarunkowania środowiskowe mające wpływ na żywienie dzieci (nawyki żywieniowe rodziców, najbliższe otoczenie, szkoła, reklama, uwarunkowania psycho-emocjonalne itd.).
  4. Aktywność fizyczna.
  5. Przyczyny powstawania otyłości.
  6. Najczęściej popełniane błędy w żywieniu dzieci.
  7. Żywność reklamowana jako idealne śniadanie dla dzieci. Czy w rzeczywistości jest ona pełnowartościowym posiłkiem? Jak wygląda skład takich produktów?
  8. Jak w praktyce realizować przepisy ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia?

 

LUB


„Żywienie osób w wieku starszym w zdrowiu i chorobie”

  1. Zasady prawidłowego żywienia.
    • Cukrzycy,
    • Otyłości,
    • Hiperlipidemiach,
  2. Żywienie w chorobach układu krążenia:
    • Nadciśnieniu tętniczym,
    • Miażdżycy.

 

LUB


„Choroby neurodegeneracyjne – objawy, przyczyny, leczenie”

  1. Choroby neurodegeneracyjne – objawy
  2. Przyczyny powstawania chorób neurodegeneracyjnych
  3. Dieta
  4. Choroba wieńcowa
  5. Zasady prawidłowego żywienia