W bibliotece, domu kultury, szkole czy w stowarzyszeniu trzeba czasem samodzielnie opracować i poprowadzić grę miejską z elementami historycznymi albo pod konkretnym hasłem. To szkolenie, przeznaczone właśnie dla organizatorów, krok po kroku przeprowadzi uczestników przez mielizny, na które moża trafić na kolejnych etapach przygotowań, prowadzenia i zamknięcia imprezy.
Omówione zostaną mówimy następujące kwestie:
- cele gry (edukacyjny, profilaktyczny, promocyjny)
- target (wiek, płeć, przekrój społeczny, funkcja)
- czas (pora dnia, roku, długość gry)
- miejsce (obiekt, obszar, jego związek z tematyką gry)
- kadra (prowadzący, goście, opiekunowie, wolontariusze)
- sztab akcji (czym jest, czemu służy)
- scenariusz (elementy gry; zarządzanie czasem, punktacja)
- reguły bezpieczeństwa (wymogi prawne i zwyczajowe)
- współpraca ze służbami (policja, straż)
- gra tematyczna – elementy (sponsorowana, rocznicowa)
- nagrody (pozyskanie, dopasowania)
- promocja (plakaty, Internet, wizyty w szkołach, mailing)
- nabór i dokumenty (zezwolenia)
- psychologia odkrywcy (co lubimy; słowa-klucze)
- budżet gry
- źródła finansowania (własne, projekt, sponsorzy)
- pułapki i sytuacje kryzysowe
W ramach szkolenia opracujemy pełną symulację konkretnej gry.
Szkolenie wspiera prezentacja multimedialna, organizator zapewnia więc rzutnik, ekran i nagłośnienie.
W szkoleniu może uczestniczyć dowolna ilość osób. Preferowane są jednak grupy małe, kilkuosobowe.
CZAS: 4-5 godzin