Warsztaty dla dzieci i młodzieży

Warsztat multimedialny – Szalona historia komputerów (i gier komputerowych)

Poznajmy „przodków” naszych smartfonów i tabletów. Zobaczymy, w jakie gry komputerowe grało się 30 lat temu.

Okładka książki Marcin Kozioł Szalona historia komputerów dla klas: 7-8 i gimnazjum oraz LICEUMUniwersalność: Sposób prowadzenia spotkania oraz zakres treści może być dostosowywany zarówno do potrzeb uczniów klas 7-8 szkoły podstawowej, jak i do oczekiwań gimnazjalistów oraz licealistów. Możliwe jest także zorganizowanie spotkania z młodszymi uczniami (klasy 4-6). Czasami spotkania o historii komputerów realizowane są dla dorosłych lub dorosłych z dziećmi.

prowadzi autor: Marcin Kozioł

czas spotkania: ok. 40 minut

wielkość grupy: do 100 osób

forma: multimedialne zajęcia z elementami dyskusji, warsztat wypełniony wciągającą narracją, krótkimi filmami, animacjami i zdjęciami.

Podczas spotkania uczniowie mogą zobaczyć, dotknąć, a nawet rozebrać niektóre 30-letnie komputery, nieużywane już nośniki danych (np. karty perforowane) i inne wynalazki związane z historią komputerów.
miejsce: biblioteka, świetlica, dom kultury, szkoła

Na jaki temat?

Spotkanie z autorem książki „Docent Pięć Procent... i szalona historia komputerów”, jest angażującą multimedialną lekcją historii wynalazków, które doprowadziły do upowszechnienia się współczesnych komputerów, smartfonów i tabletów.Jest to nie tylko znakomite uzupełnienie zajęć z informatyki. To odkrywanie historii tego, co pasjonuje wielu nastolatków – ich smartfony to nic innego jak miniaturowe komputery. A współczesne gry komputerowe miały swoich przodków już 40 lat temu... Spotkanie zachęca do czytania – poszukiwania informacji, odkrywania tajemnic i historii urządzeń, które zmienił nasz świat tak bardzo, że teraz niektórzy z nas nie wyobrażają sobie bez nich życia.